onsdag 1 april 2009

Ring gratis med Nokia mobil

Jag hittade denna crack på internet när jag sökte Puk-kods cracken till Nokia 66800. De flesta Nokia mobiltelefoner går att ringa gratis med om man i välkomstfunktionen slår in #emergencyskip#. Därefter ställer man in datum och tid till: 31.11.2999 klockan 00.00. Telefonen fungerar nu på den såkallade akuttjänsten som är avgiftsfri. Efter fyra veckor måste man ställa in tiden på nytt ( Innan det slår över till år 3000). Det går dock inte att ringa nödnummer med inställningen, men det går ju att snabbt ta bort "emergencyskip" om det behövs.

Telefoner gjorda före 2007 fungerar det inte på. År 2007 började Nokia göra kretskorten själva. Tidigare gjordes de i Asien. Asienkorten är mindre avancerade så det funkkar inte med dem. Inte heller förstås på telefoner som inte har en välkomstfunktion. Nokia kommer säkert att blockera denna möjlighet när de får reda på cracket. Så passa på och ring medan det ännu år gratis!

Observera att detta var mitt bidrag till APRILSKÄMT 2009 !!!

2 kommentarer:

Clas sa...

April April din dumma sild
Jag fick dej luura, Jag var vild

Anonym sa...

tRo,lligiasdastt