söndag 9 november 2008

Min första Mercedes

Den såg ut exakt som på bilden, men jag satte på två stora extraljus mellan grillen och blinkers. Under kofångaren monterades 2 gula sk. varselljus, vilket var väldigt "inne" 1979 då jag blev ägare till min helrenoverade -67:a. Den hade en generös hatthylla i bakfönstret så dit satte jag en riktigt ordentligt tilltagen bashögtalare.


Mercedes

Mercedes Benz 200D

1965 - 1968
Country:
Germany
Engine:
4 cyl. diesel
Capacity:
1988 cc
Power:
55 bhp
Transmission:
4 spd. man / 4 spd. auto
Top Speed:
81 mph / 130 km/h
Number Built:
161,618



1 kommentar:

Mollys sa...

Vet inte vart den e-posten tagit vägen...men lillebror var inte så pigg på att resa runt..näst sista dagen var han på hugget kollade efter tidtabeller och vi frågade reseptionisten om priser och allt men bara båt eller flyg skulle ha blivit över 200 e.och tiden var knapp...det var nog ganska skönt att slappa och glömma omvärlden en stund.Kommer ni hit snart ?