lördag 10 maj 2008

Vaddåå blogg !?!?!

Min väna ville att jag skulle skapa en bloggsida åt henne redan år 2004. ... Vad är en blogg frågade jag?. Har sysslat med datorer sedan 1975 ... men visste inte vid det tillfället vad en blogg är.

Jo det är en typ av dagbok där man kan dela med sig av sitt liv till eventuella intresserade surfare på internet ... svarade hon, som hade browsat runt litet mera än jag i ämnet.

Jasså ... men är ditt liv så intressant att du får fler än typ fyra träffat i året...tänkte jag då...

2007 passerar jag i mitt surflande runt i några bloggar och ser att man inte behöver vara någon supernova för att ha en egen blogg.

Så jag startar en egen på prov. Berättar för väna att jag bloggar.

Jaha bloggar jaha .. säger hon. Men inte ett ord om mig på din blogg ..uppattat !!!

3 veckor senare har den väna läst mina bloggar och ser att mitt skrivande börjar dra läsare ... så ... Jag vill oxo ha en egen ... beställer hon.

Jag öppnade hennes egen bloggsida i Januari 2008 .... och nu i Maj 5 månader senare kommer hon att spränga gränsen 3000 läsare.

3.000 läsare! ... Grattis !

Vi är alla intressanta för vad vi har gjort, gör, vill göra, skall göra och bör göra och borde ha haft gjort.
Clas Holm 2008

Och så förstås .... sidan vi snackar om !


Inga kommentarer: