torsdag 24 juni 2010

Man för sin hatt ???


Jag började flyga i min lille dator 1992. Har tränat och tränar i min datorsimulator vecka efter vecka. Simulatorn har jag utvecklat till state of the art..dvs sista skriket. Den är faktiskt rätt så naturtrogen. Jag har rattat allt från små Cessnor till baddare plan. Visst har jag ett riktigt certifikat som jag tog i Florida 1997, men att ha befäl över ett stort passagerarplan är något helt annat. Det är oss Sims endast förunnat i vår virtuella realm.

Microsoft och andra intressenter har säkert förstått att det finns en stor skara virtuella piloter som har tränat liksom jag på att bli bra piloter i många år och nu kommer en chans att visa vad man går för i en äkta simulator... Ja Amerikanen har en bussiness idé för allt ....

Har man simulerat ett tag och vet vad som gäller får man nu chansen att flyga mellan Miami och Las Vegas för bara 2.250 dollar i en 737:a. och få ta med 2 vänner som vittnen på att allt snack är realitet och inte drömmar och " spelande på datorn".

737 är ingen man vinner lätt, men när hon vet vem som bestämmer blir ni goda vänner.

Kolla Simmen här !


,

Inga kommentarer: