tisdag 2 september 2008

Elvis o Jag

Naturligtvis har jag inte träffat Elvis personligen, men hans personliga tillhörigheter har jag träffat. 1996 bodde avec och moi i Florida och vi var ofta nere i Lantana och besökte my old flame Nilla Norras of Veikars. Vi kom i kontakt med Leo Juden där, en finsk kille som jobbar med fastigheter tillsammans med en gammal Kokkolapoik, Karl E Lindroos. Förutom deras " Big business " i Hipaluxo, FL är de involverade i den största privata Elvis kollektionen utanför Graceland.

En dag frågade Leo om vi var intresserade att se Elvis grejjer. De var för tillfället magasinerade i en stor hall i Lake Worth. Åff Kåås. Kameran med och vi fick tillbringa en timme bland Elvis bilar, biblar, radiotelefoner, kläder, vapen etc.etc.

Jag har en bild hemma i Finland där jag sitter bakom ratten på Chevy Impala Convertible, 1965, serial no. 164676S123084, piece of history. Elvis "took" it from George Klein, used it at Graceland, gave it later to Gary Pepper (delivered it with Priscilla and Lisa-Marie on Christmas -65). Chapter on this in Marty Lacker book
En annan höjdare var GuldMercan som Elvis gled runt i utanför hemmet när han inte ville märkas. Mercedes Benz 450 SEL, 1974. ID no. 10702412004529. Elvis used this when he wanted to be incognito. Was parked often in the back at Graceland.

Kolla Kalle och Leos hemsida i Florida..Klicka sedan på Elvis linken och missa inte avdelningen " catalogue ( PDF) " som har unika bilder av Elvis och hans grunkor.

Tack Leo för rundvandringen !


Pickupen, Chevyn, Lincolnen och Guldmercan utkörda ur hallen i Lake Worth

Inga kommentarer: