lördag 28 juni 2008

Internationell kost

Avec har bett mig nedskriva något av mina många recept här på bloggen. Jag minns inte gång efter annan hur jag rör ihop födan. Men ikväll tänkte jag att jag skulle ta och anteckna receptet.

Jag använde en spansk bas gjord av fulländat jäst bröd av fabrikatet Bimbo.

Sedan bredde jag ut en bädd av krossade franska kvalitetstomater märke Calve' som åldrats i vinäger och socker.

Köttinslaget stod tyska Bavaria för. En välmald och rätt saltad komposition med utmärkt bouket.

På tomatbädden toppades en film av blandad gurka, lök och paprika. Mixen är nu en import från sverige manufaktur Felix.

Det lilla extra stinget kom från norwich, england. Märke Colmans Mustard bestående av förädlat senapsfrö på hemligt recept.

Att dricka till valde jag en traditionell amerikansk extraktdryck. Den välkända storsäljaren från Coca Cola. Lagom vällustig till Tyska Bavarian.

Man kan även säga att jag åt en korv med bröd och en coke.


Inga kommentarer: