fredag 27 juni 2008

Smycken Del6 (sista delen)



Min första riktigt fina klocka köpte far och mor åt mig när jag fyllde 12. Det var ett Citizen kvalitetsur med guldboett. Det var en riktig arbetshäst som skulle dragas upp för hand. Jag har den kvar och den fungerar antagligen fortfarande. Första batteriklockan bestod av svart urtavla med röda digitalsiffror. Den åt mycket batteri, men gick oxo snabbt ur mode.

När jag började min flygutbildning i Kauhajoki 1996 sade min lärare att en pilot ska ha en riktig klocka...skaffa det. Jag köpte då detta stålur med diverse kronometrar av märket Pulsar. Det är min " bättre" klocka Bild1. Till vardags har jag massa olika både digi och ana. En som används mycket just nu är en Redsky bög-klocka med stor tavla och brett läderband Bild2. Jag har haft silverarmbandet på vänster arm sedan 1988.

Inga kommentarer: