söndag 26 oktober 2008

Duktig poike ...

Jag har dragit många kurser i musikproduktion hemma i Österbotten. Främst inom medborgarnstituten och Arbis. Men jag har även haft många privatelever. Många av dessa har gjort väl ifrån sig och är kända namn i musikbranschen idag. En av mina duktigaste privatelever och också en god vän, var nere på Tenerife och kom och hälsade på i kväll på jobbet. Han har nu spelat in sin senaste soloplatta självständigt i sin sprittsprångande nya musikstudio i Smedsby.

Vi byter alltid CD med varandra när vi träffas. Jag satt på terassen hemma inatt och lyssnade igenom "Lanka jo palaa" som praktisktaget inte har hunnit ut i handeln i Finland... men jag på Tenerife har den! Det gläder mig att Charles har fått visa omvärlden sin musikaliska talang som multiinstrumentalist och inte bara " refrängsångare". Trumprogrammeringen är riktigt hyfsad för att vara första gången, men sångsoundet har blivit litet för kallt i mix och mastrering.

Spår 5 " Siitä on kauan " var bäst i mitt tycke. Låtar från denna senaste klättrar som vanligt högt på topplistorna. Finns massor med videos med Chali på Youtube. Jag brukar kalla honom Finlands svar på Christer Sjögren och han är väldigt i skriket just nu med över 100 spelningar per år + TV + Radio + + + +


Charles Plogman, ödmjuk och musikalisk kompis



.

1 kommentar:

Susanne sa...

Nu blir det nog Charles Plogmans nya skiva för hela slanten här om dagarna!
Tycker den är riktigt fiin!

Susanne