tisdag 22 september 2009

Klart pojken ska ha en orgel !!!

Min förståndiga mor har supportat min musikalitet i alla år. Jag gick en tid varje onsdag hos legendariske Stig Snickars och lärde mig spela Hammondorgel. Vid 16 års ålder fick jag engagemang i orkestern Opus, när deras organist Gösta Hjerppe slutade. Jag behövde en rejäl keikkaorgel och morsan hängde på direkt och betalade handpenning på en WLM Trip. Den hämtade vi från Westerlunds musikaffär vid Vasa torg i en Datsun 100A(mpere). Jag kan fortfarande idag inte fatta hur vi fick in den stora orgeln i världens då minsta personbil....Men allt går när man riktigt bjuder till !!!


WLM electric organs has been made between 1972 and 1984 in Karkkila, Finland. The late 70´s and early 80´s was quite a revival of an electric organ in Europe, so it was no wonder that there were markets to an organ designed and manufactured in such a small country like Finland.

5 kommentarer:

Tommy sa...

Fick du in orgeln i den ankstjärten?! Du skojar, Clas. Ja, fast med våld och vaselin är allt möjligt. Sorry!

Clas sa...

The organ in a ducksass ?!?!?!?!

Tommy sa...

Sounds good:) Duck'n roll!

Anton Plogman sa...

Har du kanske kvar orgeln ennu någonstans?
Känner en som har en såndär Orgel, började fundera om de finns nå sammankopplingar, för du tog knappast med den söderut :P ?

CC sa...

Me rätt Leslie låter dessa WLM hur bra som helst. Jag sålde min 2 år efter köpet och köpte en Fender Rodes MK II. Om du vill ha en, kanske Nisse Gustavsson vet var man kan hitta