söndag 20 september 2009

ScandiShop


... startade för många år sedan i Los Cristianos som minilivsaffär med skandinaviska produkter som specialitet. Allt eftersom har livsmedlen kommit i skymundan för underhållningsbiten. Shopen har mer och mer blivit en träffpunkt för turister och residenta. Nu tar man steget fullt ut och satsar på en helrenovering och shopen förvandlas samtidigt till en pub.

Nu passar inte längre namnet så bra ... I stället borde den heta: SkandiBar eller kanske Skandal Baren, eftersom den har något av en skvaller/ljugarbänkfunktion.

Jag ljög riktigt ordentligt där en gång . Jag satte mig vid ett bord och en svensk tjej gjorde mig sälskap. Då sa jag till henne att jag sitter och väntar på Tomas Ledin, vi skall träffas här kl 15.00. Hur känner ni varann? frågade hon då och jag drog till med att vi är släkt via förfäder i Dalarna. Sedan gick jag därifrån.
Det lär ha varit rätt mycke folk där vid tresnåret har jag hört :) Det här skedde den 1 April 2008

Defakto har jag träffat Tomas. Det var på en delad spelning i Nykarleby i mitten på 80-talet. Vi satt länge i omklädningsrummet och snackade om dittan å dattan.

Inga kommentarer: