torsdag 25 december 2008

Christer Nilssons


fru dog natten till den 22. Min fru och jag jobbade ihop med Christer här på Tenerife vintern 98-99. Han skriver att det är en prövning. Jag ser det inte så. Det är en tragedi utan motstycke. En satans attack. Men jag känner Christer och jag vet att han kommer att gå starkt, ja starkare fram än förut med evangeliet till Sveriges folk. Våra hjärtan och våra böner finns hos Christer och Desire´.


Hans fru fick en hjärnblödning och trillade ihop. Christer försökte återuppliva henne men det gick inte. Hon hade även ett barn som var beräknat att födas på julafton. Nu står han med deras 2,5års gammla flicka ensam. Han blev som liten placerad på ett fosterhem för hans mamma ville inte ha honom och han kände sig som han inte var önskad till världen. Han har träffat sin mamma en gång och sin pappa har han aldig träffat. Sina riktiga syskon har han träffat ett fåtal gånger... Men dom fick en dotter tillsammans som heter Desiré som betyder den önskade etfersom han inte blev det när han var liten så tyckte han att det skulle deras dotter vara. Och nu vill jag att vi ska hjälpas åt att be en bön för Christer så att han blir bra igen...


PS: Aftonbladet gjorde ett stort reportage i
papppersbilagsan
27 december.

Christers hemsida

Inga kommentarer: