måndag 29 december 2008

Ett moln från den fina världen

Jag har fått en fin cigarr av ScandiShop Marianne som besökte Texas och en plats nära San Antonio som heter Salado. Hennes son som är amerikansk soldat i Irak fick en av våra CD's. Så nu spelas vår countrymusik i Irak också. De ville ge mig något och köpte en Courvoisier cigarr som har legat i konjaken med samma namn i 2 år. Plasttuben den kom förpackad i har samma kork som konjaksflaskan. Är det en Texas cigarr då? Nej den är gjord i Dominikanska Republiken.

Elegantly blended with Courvoisier Cognac, one of the world’s finest cognacs, this premium handmade Dominican cigar is an opulent expression of taste and style. From the moment you remove the authentic cork seal and catch the aroma of genuine Courvoisier cognac that is gently infused into the tobaccos of this super premium cigar, you know this is an exotic experience with distinctive notes of legendary character.
All Courvoisier cigars are aged in cognac barrels for 1-1/2 years before being nestled in their own individual glass tubes with the authentic Courvoisier cap to protect them.
Only the finest tobaccos are worthy of this Courvoisier treatment. These handmade Dominican cigars feature Cuban-seed Piloto Cubano long fillers with Olor binders topped off with a five year-old Brazilian Maduro wrapper. The result is an unparalleled smoking experience.


Jag måste väl snart avnjuta den, men jag kommer inte att inhalera röken. Bara puffa. Men vilken aproach eller image skall man ha med denhär pjäsen? Churhill? Hitchcock? ...Nä jag tror jag intar en Clint Eastwood style efter som jag själv är cowboy och rökverket kommer från Texas.

Nyårscigarr får det bli ... Puff puff !!!

Inga kommentarer: