onsdag 31 december 2008

Så var det dags igen

Saxat ur min blogg för ett år sedan:

Inte många jobb som innebär att folk applåderar din insats var 5 minut och senare ber om en autograf. Så har jag det varje kväll. Det är tungt att va artist... Nä, missupfatta mig rätt nu när jag säger att jag trivs med uppgiften och att det faktiskt ligger hårt jobb bakom detta arbete som alla andra.

Varför heter det autograf förresten. Det enda automatiska med den grafen är att det för mig är jobbigt varje nyår. 1974 fick jag för mig att jag skulle avsluta min namnteckning med årtalet. Jag har varit trogen i detta år efter år och det är faktiskt ganska kul att se tillbaka på gamla dokument hur var och när jag sajnade. Jag har ju sett hur stora artister har autografiserat sig och nu på Tenerife står jag och gör samma sak. En kväll bad en snubbe mig att skriva min autograf på hanses frugas bröst. ( Det blev en stor attegraf ) Undrar om jag har nåt toppen av min musikaliska karriär nu... eller finns det mera att erövra ?

Såhär ser modell 2009 ut:



.

Inga kommentarer: