måndag 29 december 2008

Rolex Daytona är min favorit

Kom i mellandagarna över en Rolex Oyster Perpetual Supelative Chronometer, Cosmograph Daytona 2009 Yellow Gold President. Jag tog en videsnutt på den. Normalt har ju Daytonan en tim och minut funktion i småuren på urtavlan, men min är en specialutgåva som har dagar och datum istället. Paul Newman, skådespelaren gjorde Daytona Rolexen känd.

Jag har bajdövej flugit över Daytonas racingtrack när jag övningsflög med 4- personers Cessnan i Florida och har faktiskt också besökt den platta och långsträckta beachen där många fartrekord har klockats in.

Eric Clapton's 1971 "Albino" Rolex Daytona rekordsåldes nyligen för $505,000 i Beverly Hills CA. Min är en 31 juvelers grade 5 Asian movement årsmodell 2009 och är således något förmånligare i inköp.

VARNING! Rolex kan vara beroendeframkallande. Jag har redan spanat in min nästa Rolex till min 50 årsdag. Det blir en 18 karat guld Daytona igen fast en grade AAA Swiss movement då.




Daytona automatic ... Klicka på bilden för detaljer
.

Inga kommentarer: