onsdag 25 juni 2008

Smycken Del1


Nu skall jag presentera mina smycken. Det blir en serie i sex delar. Jag börjar med min examensring från flygskolan i Florida 1997. Den är designad av mig själv och tillverkad hos Josten. Den är gjord i en specialmetall som heter Siladium. The trademark was registered in 1973 to John Roberts, Inc., maker of the Artcarved brand of class rings. John Roberts, Inc., and the Siladiumtrademark were subsequently acquired by CRC Holdings, Inc., of Austin, Texas.
Stenen är djupblå med strålar i botten. Runt stenen gjorde jag texten AVIATION-PILOT
Vänstra sidan har årtalet 1997 Ovanför amerkanska flaggan och en grisgryta. Högra sidan mitt namn och ett par som går hand i hand på beachen bland palmer i solnedgång. Inne i ringen finns inskriften "Titusville" Vilket är staden vi bodde i under vår USA vistelse. Jag vet inte om jag får den av fingret längre. Den har suttit på mig i 11 år nu. Stålringen till höger är egentligen 2 ringar i ett. Den yttre ringen snurrar runt och har ett racing mönster ( F1)



Inga kommentarer: