lördag 25 april 2009

Don't shoot the pianotuner !!!


Jag har stämt AL CAPONES piano !!!
Du läste rätt. När man vaknar på morgonen har man faktiskt ingen aaaning vilka överaskningar dagen för med sig. Al Capone, den mest beryktade maffialedaren i Chicago byggde en flott villa i Florida, där han satt och slickade såren mellan varven. När villan senare blev till salu, köpte grannen - Park Avenue Baptist Church - hela faciliteten och gjorde om den till ett ungdomscenter.

Jag hjälpte till i musikstudion på kyrkan när jag bodde i Florida. Det kom fram att jag stämmer pianon, så jag fick " an offer you can't refuse" att stämma pianot där. Kändes faktiskt litet speciellt att traktera samma piano som gamle Al. Nedan en bild på Baptistkyrkan. Den ser ut som et ufo nästan. Legendariske pastorn Peter Lord ledde arbetet där.


Inga kommentarer: