torsdag 9 april 2009

Pappa Tunturi

I 3 år, mellan år 2001 och 2004 ägde jag en riktig äkta gubbmoped. Jag köpte den av en äldre herre när jag bodde på landet. Senare vikarierade jag på en tidning som hade kontor bara 7 km hemifrån, så jag körde hellre med Tunturin än med bilen. Till och med mitt i vintern utrustad med skoterhalare och läderhandskar. Men skönast var det nog att susa runt i sommarsolen på grusvägarna i Solf och Sundom. Tyvärr ångrade gubben att han sålt mopeden, så jag lät honom köpa den tillbaka när jag flyttade till Tenerife.

Jag hittade en begagnad finsk polishjälm på Keskinens allehanda i Tuuri. Den renoverade jag och blev utskrattad av småtjejerna vid havsbadet i Sundom skärgård. Ja den ser väl litet retro ut. Jag lägger upp litet bilder på den snart .... för den har jag till och med släpat med mig hit till Tenerife uti fall att ...

Inga kommentarer: