lördag 19 juli 2008

Special prai for U

När vi flyttade ner hit till Canarias för 4 år sedan kunde man tanka bilen för 78 centimos litern. På denna korta tid har piset gått upp till öven 1 euro litern. Maten är fortfarande billig på landsorten, men här i stan höjer man priset ständigt. En ölburk på 33 cl kostar 29 centimos i livsmedelsaffären. En Heineken kostar cirka 60. Igår var jag ute en runda med våra reklamlappar. Jag var i princip inne på varenda hotell här i Los Cristianos. Det var +28 celsius i går så jag tog en paus vid Paradise Park. Jag slängde mig ner i en hammock vid svimmningpölen och beställde en alkoholfri öl. De hade inget sådant så jag tog en liten burk Heineken. 3,60 !!!! För en liten burk ... Hujeeda mig. Jag gav 40 cent åt servitörskan. Min dyraste öl hittills. Finns med på bild här.4€ ett fynd!

Inga kommentarer: