måndag 21 juli 2008

Laddande manickör för våra flickör

Frugan är smått kräsen när det gäller elektronikgrejjer. Kallar mig för prylnisse , men är snart likadan själv!

Senaste vinter anskaffades nytt strykjärn...Det skall vara det dyraste och märkes ... höll hon fast vid.. Och visst är det helt rätt. Ni anar inte hur mycket kläder vi förbrukar varje vecka i den här branchen... och hur mycket den väna verkligen använder lyxstrykjärnet. Det har blivit hon som tar hand om det visuella och jag sköter då mera det ljudmässiga ... Jag är inte så bra på strykning, men vet i stället hur mycket ambiens du skall skugga på en hihat, dista och komprimera en elbas o.s.v.

Bra jobb kräver bra verktyg. Det är bara så. Det skall ju vara kvalitet på damernas gräsklippare oxo. Det är okej. Här har hon åter handlat top of the line ... men hur laddas denna ? Jag är utbildad ... eller kanske inbillad elektronikmontör, men har inte kommit på hur denna ladyshave laddas. _SÅLD_

Den står i en plastgaffel med röd lampa tänd. Ingen "kabel + går till pol + och negativ eller jord kopplas på minus, såsom vi lärde oss i skolan . Den bara står där i ett plastställ och laddar upp sig. Magnetism? Någon som vet/kan?

När är den fulladad ? Frågade jag frugan. När jag tycker den är det..Blev svaret. Finns det någon indikator för det? .. Lägg av jag vet när den är full !!!

Grunkan är en : Panasonic Es 2211

Jag tycker den ser ut som en visslande enögd Alien med två pannluggar som tänker: Jag vill också vara svanslös ...


1 kommentar:

Susanne sa...

He, he! Få se nu om jag får ha min razor ifred. Han måste veta hur allt fungerar, min prylnisse, och jag hoppas att han inte skruvar sönder den så att den slutar fungera nu.
Suck! Man får inte ha nånting ifred!
T ex köper jag en ny telefon kan det ta jätte länge innan jag själv får kolla in den för han luskar ut allt först...sen håller han noga koll på mej så att jag gör allt rätt enligt instruktionerna då jag börjar använda den...och själv är jag ju inte så noga utan gör lite som jag vill med mina grejor.
Jag vet ju att razorn skall laddas i typ 12 timmar, men jag laddar den bara så länge jag har lust, vilket är mera min stil! :-)
Frugan