fredag 5 juni 2009

In i dimman


Frugan köpte för några år sedan en Marockansk vattenpipa. Den har stått i dekorationssyfte och förgyllt vårt vardagsrum,. Men idag tänkte jag ... den där måste ju gå att röka med. Kollade på Youtube hur man gör och införskaffade för apparatus designat rökverk modell körsbär. Laddade ner bruksanvisning på nätet och startade grillen för att göra kol.

Kallt vatten i behållaren och Bubbelibeubb. Det fungerade ju. Men tekniken kräver att man skall suga in röken i lungorna och det gillar jag inte. Jag slutade halsblossa 1991 och vill inte börja göra det på nytt. Blev ju erfarenhet rikare, men det var inte min melodi. Både lägenheten och min inre näsa doftar/luktar kirsberry nu. Den väna fick en körsbärsöverdos och fick ta till huvudvärksstillande. Åbäket fungerar nog bäst att dekorera med.

Inga kommentarer: