lördag 29 december 2007

Snuskgubben och Lena


Jag har spelat in, mixat och producerat cirka 60 kommersiella skivor i österbotten. Mest höll jag till i Charles Hemdahls ljudstudio i Sundom. När vi gjorde Vörådansbandet Roxies första fullängdare ville bandet ha " Vikingarnasoundet " Så vi åkte till Sverige för att göra slutmixen. Jag jobbade då med Vikingarnas ljudtekniker Lars Rosin i Lasse Holm och Anders Engbergs studio NSL i Skara. Vi arbetade i Studio 1 .... och i Studio 2 jobbade Lena Philipson och Torgny Söderberg på hennes nya platta. Vi övernattade på Skara Stadshotell allihop och jag försov mig på morgonen till vår sista arbetsdag. Kom ner på morgonen till restaurangen när mina kompisar hade ätit färdigt. Du får ta dig till studion på egen hand...vi sticker nu, sa de med all rätt för vi hade mycket jobb kvar och en Finlandsfärja att passa. Jag satt där och åt mitt morgonmål när Lena Philipson plötsligt svepte förbi upp till sitt rum. Jag visste ju att hon hadde egen bil och skulle till studion och jobba så jag dök på telefon och bad reception koppla mig till hennes rum... Hej Jag heter Clas och jobbar i studio1 på NSL Får jag sitta på med dig..???? NEJ! det får du verkligen inte skorrrade hon fram på sin sydländska dialekt. Varför denna reaktion men kom närmare eftertanke på att: Att sitta på någon i Sverige är inte samma sak som att åka med någon. Jag redde ut det hela med Lena senare, men tror at hon fortfarande ser misstänksam ut om vi möts igen ...

Inga kommentarer: