torsdag 27 december 2007

Vikt-igt


Jag har sett på damtidningarna i Sverige att man inte skall ha för hög vikt. Det finns tabeller för hur mycket man skall väga i förhållandet till längd. Jag är nästan 2 meter lång så jag skall inte väga över 90 kilo. Tror jag ligger på 110 just nu. Skall man dra till med ett nyårslöfte..Tja det kan ju hända att man inte håller löftet och får skuldkänslor. Jag har fått höra i hela mitt liv att man inte skall ha skulder. Om jag misslyckas med bantningen och inte får sanering..Vad händer då ? Anyway jag är sådan till läggningen att: om jag beslutar mig ( med tungvikt på beslutar) för något...blir det genomfört utan pardon. Jag har ingen beslutsångest, vill bara tänka igenom allt innan beslutet. Sedan finns ingen återvändo. Hoppas jag besluter mig för att dra ner 15 kilo. Som rökare var det inget problem att hålla vikten. Jag vägde konstant 75 kilo och kunde gömma mig bakom en normal finländsk björkstam. Det är 17 år sedan jag slutade röka cigaretter. Nu puffar jag på någon canarisk cigarr, men är ytterst noga med att inte få ner något i lungorna. Därav min fetma..tror ju jag då... Jag kommer att återkomma till bantningen eftersom det är på tapeten. Jag körde ett program för ett par år sedan när jag bodde i Sundom..Gick ner 15 kilo på 3 månader. När jag bodde i Spanien 1998 löpte jag upp och ner för en 300 meter hög kulle i 2 månader: resultat 15 kilo mindre. När jag bodde i Florida 1996 sprang jag morgonlänk i 3 månader 7 km: resultat 15 kilo mindre. Slog man nu ihop alla dessa prestationer borde jag mellan 1996 och 2000 ha gått ner 45 kilo...110 - 45 = 75 kilo. Jag kanske väger 75 kilo fast vågen visar annat. Nääe så intalar sig en lat drömmare bara. Klart att pojken ska banta säger både mor och avec. Slut på tjat om G-kraften för jag börjar bli pömsig och måste nanna, men först skall jag grilla en nattpizza med extra ingredientes.

På Bilden: Jag bakom fjärde björken till vänster 1988

2 kommentarer:

Kiika sa...

Med stor sannorlikhet så kommer syster att försöka sig på samma nyårslöfte. Det vore en enorm prestation! Jag sätter gärna mål..men ack..ack med slutresultatet. Speciellt gällande vikt å bantning. Kan ha att göra med mitt omänskliga sug efter ostar som gör att det alltid skiter sig:/

Clas sa...

Ät bara ost o inget annat så kommer kilona att rasa....