lördag 30 maj 2009

Danny och jag

Jag har mer och mer tyckt att jag liknar någon när jag står i spegeln. Igår kom jag på vem det är. Finska artisten Danny ( Illka Lipsanen ). Tidigare finsk/finlandssvensk megapopstjärna och Finlands svar på Elvis. Numera musikrådet Lipsanen. Jag vet också varför. Det är ögonen. Våra ögon åldras på samma sätt. Jag skall förklara:


Ifrån mitt fars släkte ( Holm) har vi på äldre dagar fått påsar under ögonen. Min farmor hade riktigt stora påsar och min far och framförallt min farbror Rolf fick också ordentliga säckar under ögonen. Från mors ( Carlssons) sida kom påsarna OVANPÅ ögonen. Min moster Sonja blev tvungen att operera bort sina för några år sedan. Så nu hjälper det inte ens att som fladdermusen sova upp och nervänd, eftersom ögat är attackerat från båda håll. Jag har ärvt båda fenomenen.

Förutom att Danny har dessa egenskaper så är han också rätt så lik en annan moster, Saga, så också därför tycker jag att vi liknar varandra. Jag tänker inte göra någon lyftning. Om inte sikten börjar skymmas förstås.

7 kommentarer:

Funccis sa...

Du e rolig du! Min man J som du inte känner, men Johnny gör (då de har remontet ilag på Madickens) (å mej känner du lite för jag e froån Petsmo å hette Carlson), ja, min man alltså, han har "lyft" ögonen både ovanpå å undi, för han börja int sii. Dom har ramla ner igen efter about 4 år så tå veit du att e lönar se bäter me tändstickor. Hälsn från Stina på Kimitoön (som bäst).

Clas sa...

Hej Stina

E vaar nåo snaart nain klieknyypo i nackan ... :)

Clas sa...

Ja å så ha ja jo sitt de i Carinas soffo

Iréne Store sa...

Jag blev tvungen att kolla upp Ilkka Lipsanen. Jag trodde du hade tagit en dålig bild på dej och gjort ett fotomontage. På vissa bilder är ni skrämmande lika.
Ha det gott
Iréne

Kiika sa...

jippii va man har roliga saker ti si fram emot.....

Kiika sa...

TYCKS VA LITE ÄRFTLIGT ME STRÄCKET MELLAN NÄSA OCH LÄPP OXÅ. DANNY HAR LIKA SAMA!

Teresa sa...

Hola!
Ramlade in på Danny-show på Rhodos i veckan. Funnyiee!? ATt jag hittar detta på din blogg i samma veva! HAn såg lika bra ut som du, sjöng med samma röst och var proffsig och lågmäld. Krogen var, som sagt en källarhåla, men dock i Rhodos hamn på bra plats. MIna vänninnor fattade inte ett skvatt, men en annan fascinerades av att höra hans gamla hit "Maantieltä taloon" ("Son of my father"/ ??kommer inte ihåg artisten nu)och hans versioner av Beatles-låtar. Det var väl då han var som hetast. In the 60-70:s ! Kram!