lördag 17 juli 2010

Sjönsjungande Camilla från Kvevlax


Fotot är från Camillas hemsida
Jag har haft förmånen att träffa väldigt duktiga artister inom musikbranschen. Här är Camilla Nylund. Vi snubblade över varandra i ett musivideoprojekt kallat "Julgröt". Hon gjorde några småroller och sjöng på flera låtar. Just det året (1986) kom snön naturligtvis väldigt sent. Vi skulle ju ha julstämning på videon, som skulle säljas i god tid innan jul. Vi fick åka halvvägs till Lappland för att hitta snön. Jag minns att vi hade kul under denhär resan i min Chevrolet Scottsdale ..Ha ha.
Vi skojade och garvade mycket ihop, så mycket att en del av henns skratt fastnade på band. Jag fick idén att sampla hennes skratt i en trummaskin och använde det i en specialjullåt. Ja man hör på fnittret att det redan här handlar om som en stor diva.. Hi hi hi. Lyssna här

Jag är självlärd på piano, men väldigt stolt över att ha ackomanjerat
Camilla på flygeln i Hemmersgården på Stundars. Och det finns på video för eftervärlden. Camilla är en utav världens främsta sopraner och jag tycker du skall klicka här för att se vad jag menar. En CV med stort"C". Hon har inte bara en snygg röst.. Hon är det också.

1 kommentar:

Unknown sa...

Kommer ihåg att hon var bra att sjunga redan i uppsättningen av Jesus Christ Superstar(1984?)