söndag 18 juli 2010

Sound i Sverige

Nånstans 1983 tyckte vi i bandet Sound att vi borde göra en riktig musikinspelning. Jag hade kompat BG Laxel, Hippi Hovi, Tom Nyman och Ari-PekkaToivari i en bra studio i Umeå, så jag föreslog att vi bandar där. Sagt och gjort, vi spenderade en helg i Umeå och när jag lyssnar på resultatet idag är jag förvånad över vilken hög standard mina medmusikanter hade redan då. Ett plus är att våran ljudtekniker Pelle Henriksson är trummis, för han har lagt delaytiderna rätt så schysst.. Me Like! Nyman sjunger, Holm spelar syntar & stråkar, Högdahl på gitarrer, Högdahl 2 på flygel, Andersson bas och Sundqvist på trummor. Ett + för våran trummis som spelar otränat på eltrummor som var en nyhet då ! Frejs tillbakadragna spelande och trogen orginalet på gitarr impar oxo. Det är sådant som får ett arrangemang att andas. Leif på bas = en klippa. han är så säker på sin sak. Ljudtekniker Pelle och hans kollega var väldigt imponerade av vår standard och energi.. Med all rätt säger jag idag. Vi var helt enkelt bra :-)

Denhär låten åkte in på första tagning


.

Inga kommentarer: