onsdag 2 januari 2008

En fläkt av den stora världen


Syrran och dottern förälskade sig på 80-talet i systrarna Päivärinta. Lili & Sussie närmare bestämt. Kunde varje gest, dansteg och piruett från deras musikvideos. Uppträdde i tid och otid med dessa landsplågor till musikstycken. Alla skulle titta och aplådera. Jag ser en annons att systrarna skall uppträda i Nykarleby, Österbotten och bestämmer mig för att ta fansen dit. Jag har spelat mycket i ungdomgården där och kunde utan problem lotsa tjejerna backstage till Lili & Sussie omklädningsrum så de fick träffas och snacka. På väg till Nykarleby hade vi övat några frågor om typ favvo färg o mat.. men mina följeslagare kom av sig och frågade inte något alls. Det var artisterna som fick hålla låda ( som vanligt) Senare knep syster Kiika mig och Jenny i armen och sade. FATTAR NI VAD VI ÄR MED OM... Ja vi tror nog det svarade vi.

1 kommentar:

Kiika sa...

Minns att vi faktiskt kom på en livsnödvändig fråga av systrarna...va hejtär hondan era??? De hade väl en ca 7 st och de rabblade upp namnen på dem. Kan garantera att Laban, tjoffsen å båffsen gick genom etta örat och kom ut genom det andra...:)