fredag 25 januari 2008

Koskö Domkyrka

Det var länge sedan jag hade tid att flyga i simulatorn. Men i dag blev det av. Det var så vackert väder så jag bestämde mig för att lågflyga över hembyarna i Korsholm, Österbotten. Startade från EFVA ( Vasa Flygfält ) och körde över Singsby, Karperö och Kvevlax. På bilden passerar jag en liten by kallad Koskö med bara några hundra innevånare. Men programmerarna på Microsoft är inte småsinta. De har redan profetiskt placerat ut en väl tilltagen domkyrka vid Karperöfjärdens strand. Den befinner sig ungefär där gamla byabutiken står. Jag målade om mitt Cessna-plan i somras till patriotiskt blåvitt och naturligtvis skall ju Mercedesmärket va med. Kolla föresten vilken bra julgran till nästa år nere till höger ( klicka på bilden för att få den större )

Inget baakhovo idag

Inga kommentarer: