lördag 19 januari 2008

Törnrosa på bal

Avec ordnade för några år sedan en golfrunda åt Sven Tumba och världsgolfarna i Finland. I samma veva fyllde Sven 70 år och vi hamnade på kändisparty på Ullna Golf utanför Stockholm. Ska vi verkligen åka...två nobodies från Petalax och Singsby...på kändisparty i Stockholm. Naturligtvis sade jag. Har man chansen skall man väl passa på. Sagt och gjort ... Vi klädde upp oss och körde ner i vår rostiga Volvo som jag hade anskaffat till missionspris i Kalmar via Kjell Samuelsson några år tidigare. Vi märkte genast vid parkeringen att vår bil liksom inte passade bland i jetsetfordonen, så vi parkerade längst bort i ett hörn och smög storögt mot ingången till festsalen. Där stod paparazzin och kändisreportrar och blixtarna smattrade vartefter den ena celebriteten efter den andra gled in. Det smattrade nog till i kamerorna när vi passerade också, men ingen frågade vem vi var. Sedan vi hade parkerats vid ett bord gick jag ut och in igen några gånger, men det fanns inte så stort intresse i vårt deltagande. Utanför bland tv-sportkommentatorer och artister träffade jag Nilla, en flickvän från tonåren. Hon bor i Florida men var nu också med på festen i Stockholm. Jag fick några suddiga foton av. Lill-Babs, Ann-Louise Hansson, Siv Malmqvist och Bengt Grive. Väl inne fick vi till bordsgäster bl.a. Ekmans Bengtin med fru, de också från Vasa.
Bosse Parnevik trängde sig före mig i matkön, men jag lät honom göra det. Då fick jag ju se hur mycket mat höjdarna lassar på talriken. Konferencier var Lill-Babs dotra Kristin Kaspersen och för underhållningen stod de tre nyss nämnda damerna Lill, Ann o Siv + Robert Wells och Charlie Norman.
Det var faktiskt rätt skoj att se alla kändisar. Det var många kungligheter där också. Och bra underhållning. De hade varsin flygel och duellerade med varann Charlie Norman och Robert Wells. Visst var det ett smaskigt uppslag från festen i Se och Hör veckan efter, men jag såg inte till oss nåt. Nån måste ha sett Volvon. Det bör även tilläggas att vi inte blev masserade av Tito Beltran heller.
www.worldchampionshipgolf.com

Dagens Loft: Singin' in the rain - Gene Kelly

Inga kommentarer: