söndag 13 januari 2008

Rak i ryggen

Avec och jag körde upp till Santa Cruz i går. Det är ju rea på allt så.... Vi diskuterade lite om parfhörhållande ( Kanarieöarna har största skilsmässostatistiken i världen) Efter en stund sade hon att hon har tur som har fått en man med ryggrad. Hmm... njo.... jovisst, mumlade jag tillbaka. Jag vågade liksom inte vråla ut ett rungande JJIIIHAAAAA!...för när jag har glömt hänga in senast använda skjortan eller västen, så får man ibland igen höra hur ryggradslös man är. Det vore kanske bra utan ryggrad, för då skulle man slippa isiasvärken man fått i arv i vårat släkt. På tal om släkt så har min mor inte haft det lätt med finska språket, men hon kunde minsann säga " rivikonttan" vilket är ganska nära selkärivi.

Nä, man bör nog ha en ryggrad. Det rekommenderade min forne klasslärare Alf Svedlin på en fysiklektion när jag gick i femteklass.
" Om vi inte hade en ryggrad så skulle huvudet falla
i byxorna "
-inledde Alf lektionen. Jag såg den dråpliga bilden framför mig och började asgarva. Trots uppmaningar kunde jag inte sluta skratta utan satt med huvudet i pulpeten och försökte skratta in i penalen som var av dämppande tyg. Jag blev nästan utvisad den timmen, men kom till sans innan det ringde ut.

Dagens Loft: Blommig falukorv - Hasse och Tage, AB Svenska Ord

Inga kommentarer: