onsdag 2 januari 2008

Phånit lur


Vi hade en jättefestlig nyårsnatt...precis sådär som det skall vara. God mat, glatt sällskap, löjliga assets och partystämning på toppnivå. Och dunderbrak in the skaj kl 12. Väl hemma vid 2-snåret kunde jag inte hitta mobilen. Min nya fina Nokia 6555 inhandlad i Finland för bara 3 veckor sedan..BORTA !!! Frugan bad mig springa ner till närmaste telefonkiosk och ringa upp mitt nummer. Telefonen kanske blev kvar på bordet på Country & Western plejset vi hade varit på. Jag rusade ner ringde ett par gånger...och mitt i allt får jag svar av en späd engelsk kvinna som säger att hon har hittat telefonen i en taxi och kommer att behålla den.....Please my lady... I have important notes and photos of my kids and family in it so please give it back...Sorry but its mine now. You lost it... I've found it. Å så slänger människan på luren. Jag visste direkt att min nalle va borta för alltid... Att det finns sådana människor här på ön. Gick sedan moloket tillbaks hem och berättade för frugan att jag i princip har blivit rånad. Hon verkade ovanligt oberörd av det hela tills hon plötsligt sprack upp i ett hysteriskt gapflabb. Vilket sätt !! Vilken odräglig partner...Ingen medkänsla eller sympati i min svåra stund.

Nu kommer förklaringen till hennes reaktion. När jag står därute och ringer så börjar det signalera hemma i lägenheten i en byrålåda där jag mest förvarar nycklar och sånt. Där ligger nämligen telefonen i alla fall och frugan passar på och grundlurar mig å den värsta grad. Jag gick ju på allt...och hon lät mig grillas litet extra innan avslöjandet ... men vänta bara... hämden är ljuv. Och vem gapflabbar då. Raatis :(

Inga kommentarer: