onsdag 30 januari 2008

På spåret

Orsaken till att jag inte bloggat på ett tag är att jag leker lokförare. Köpte Train Simulator 2006 och lär mig sakteliga att bemästra ett 200-tal olika lok eller " Loco" som de kallas. Jag börjar bli litet loco själv efter allt simulerande, men det är stimulerande. När ingen såg mig körde jag mot rött ljus. Vaddå!... det händer ju den bäste ibland. Men det skulle jag inte ha gjort. Det är kul att möta alla möjliga typer av tåg. MEN INTE PÅ SAMMA SPÅR! 5 minuter efter övertrampet rusade jag in i ett mötande tåg. Jag har förresten bara spårat ur 2 gånger. Nä, man skulle väl i dethär stadiet inte ens duga som stins. Jag lämnade en perrong och 2 minuter senare hörde jag stinsen vissla klart för avfärd... stackarn.

Baakhovo: In dreams - Roy Orbison

Inga kommentarer: